FILM JAKOVA SEDLARA: Prikazan dokumentarni film o Jasenovcu koji će promijeniti povijest (VIDEO)

dnevno.hr

Prepuna dvorana ”Arab Hebrew Theatrea” u Tel Avivu bila je prvi znak kako dokumentarni film ”Jasenovac-istina”, redatelja Jakova Sedlara kreće ispisivati neke nove stranice hrvatske, ali i svjetske povijesti.

Jakov Sedlar, ugledni redatelj za portal dnevno.hr otkrio je što se to događalo u dalekom Tel Avivu za vrijeme prikazivanja filma, s čime je publika bila najviše iznenađena te koji je hrvatski ministar postao tema rasprave nakon premijere njegova dokumentarca.

FullSizeRender

”Izuzetno sam zadovoljan prijemom publike koja je i pljeskom na kraju filma te pitanjima koja su mi postavljali, pokazala veliko zanimanje za ovu tešku temu kojom se film bavi.”, kazao je Sedlar te dodao kako je svjetska premijera bila upravo u Tel Avivu jer je veliki broj novih dokumenata dobio upravo na ovome mjestu.

”Nadam se da će i publika u Europi, a posebno u Hrvatskoj, pokazati slično zanimanje za ovaj film”, kazao je Sedlar koji nakon Tel Aviva film kreće prikazivati po Europi i Americi. Kako je najavljeno, hrvatskoj publici bit će predstavljen u Zagrebu, 4. travnja.

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]Naime, dosad neviđeni i nikada objavljivani dokumenti o jasenovačkom logoru bacaju novo svjetlo na tamošnja događanja, a po prvi put na jednom mjestu, temeljem povjerljivih i nikada objavljenih dokumenata, progovara se o tome što se zaista događalo u kontroverznom logoru Jasenovac, stvarnoj ulozi i značaju kardinala Stepinca u Drugome svjetskom ratu te naposljetku, pravom karakteru Titove komunističke Jugoslavije te njezinu odnosu prema Židovima i Izraelu.[/box]

Sedlar o slučaju Hasanbegović

Kontroverzna i kako je redatelj naziva ”teška” tema, rezultirala je razgovorom od gotovo sat vremena gdje su gledatelji iskoristili priliku pa s redateljem raspravili podatke o broju žrtava, za koje primjećuju kako se u odnosu na postojeće itekako razlikuju. Nisu mogli ne komentirati ni malo poznatu činjenicu kako je jasenovački logor radio i nakon 1945. godine, a u ovom kontekstu osvrnuli su se i na nedavne izjave ministra kulture, Zlatka Hasanbegovića. Redatelj je na svako pitanje dao iscrpan odgovor, a poseban pljesak dobio je nakon tvrdnje da se nitko, a posebno Židovi, ne treba bojati hrvatskog ministra kulture koji je unaprijed, od strane onih koji žele trajno nestabilnu Hrvatsku, lažno optužen i okaljan.

”Vrlo brzo će se vidjeti kako se radi o osobi koja zna koliko je židovski narod pridonio čovječanstvu, ali i Hrvatskoj. Jednostavno, treba pustiti ministra da obavi posao kako najbolje zna, a već nakon prvih poteza neka ga se kritizira ako za to postoje valjani razlozi”, zaključuje Sedlar čiji će dokumentarac, sigurno je, promijeniti gledanje na hrvatsku povijest pa se upravo na zagrebačkoj premijeri očekuje prava bura reakcija, ali i emocija.

Koji će to dokumenti mijenati povijest i zašto je film u Tel Avivu izazvao toliko oduševljenje i interes, pogledajte u nastavku!