Zubi kao inspiracija za umjetnost: posjetite novu izložbu Petra Hranuellija

78
Foto: PR
Crtež zuba kod Petra Hranuellija je grafički prikaz oblika na papirnatoj površini. U širem smislu, slika tj crtež zuba, rađena crnim tušem pomoću kistom – debljom ili tanjom linijom. Kombinacijom čistih linija, spajanjem crta , kontrastom crnog i bijelog, efektom crteža na papiru postiže se linearnost i plastičnost trodimenzionalnost kiparskog crteža. Crtež je način izražavanja koji je stariji od pisane riječi. Tehnike koje se koriste pri stvaranju crteža nazivaju se crtačke tehnike, a crtež je osnova Hranuellijevog kiparstva.
Na svakom zubu mogu se razlikovati tri dijela: kruna, vrat i zubni korijen. Caklina zuba je najčvršća tvar u ljudskom tijelu. Zube nalazimo u gornjoj vilici (lat. maxilla) i donjoj vilici (lat. mandibula). Hranuelli je to uspješno napravio u crtežu a nakon toga i u skulpturi bilo to da se radi u kamenu ili brušenom staklu te opet skulpturu zub kao i crtež gleda u svojoj kiparskoj jednostavnoj formi do koje nije ni lako doci.
Zubni tehničari se bave zubnom protetikom odnosno nadomještanjem izgubljenih zuba i mekanih dijelova usne šupljine vještačkim protezama a Hranuelli se bavi skulpturalnom zubom ako bi se to tako moglo nazvati.
Petar Hranuelli, rođen je u Supetru, a do 1994. godine živi u Postirama na otoku Braču. Izlaže od 1994. godine na 50 samostalnih i 98 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja. O njegovom umjetničkom radu pisali su istaknuti likovni kritičari: Nikola Albaneže, Nikolina Mahović, Stanko Špoljarić, Rašeljka Bilić, Davorin Vujičić, Draženka Jalšić Ernečić, Snježana Kauzlarić, Romana Tekić, Olivera Vukotić, Vesna Bunčić, … Djela mu se nalaze u javnim i privatnim zbirkama (Hrvatska, Slovenija, Njemačka, Nizozemska, Italija, Austrija, Srbija, Turska, Crna Gora, Engleska, Španjolska, Kalifornija, Čile,…) Član je HDLU-a od 2006. godine. Živi i stvara u Zagrebu .
Izložba se otvara 4. listopada u 19 sati u glaeriji memorijalne zbirke “Jozo Kljakević”



Komentari