U Histrionskom domu dodijeljene nagrade XV. Gumbekovih dana, evo tko su dobitnici

Hrvatske vile i vještice (Foto: PR)

Ocjenjivački sud XV. Gumbekovih dana u sastavu kritičar Tomislav Kurelec, predsjednik, likovna umjetnica i scenografkinja Marta Crnobrnja i predstavnik publike Branko Babac kao posebnu vrijednost ovogodišnjeg festivala ističu brojnost predstava koje na XV. Gumbekovim danima, festivalu kojeg je prije petnaest godina pokrenula Glumačka družina Histrion da bi se sačuvali elementi tog posebnog kazališnog izraza u vremenu koje mu nije bilo sklono. To pokazuje da elementi kabareta mogu obogatiti i suvremeni kazališni izraz, a tako oživljena baština čuva na najbolji način uspomenu na velikog, a ponekad i usamljenog vrhunskog kabaretmajstora Mladena Crnobrnju Gumbeka, inače i jednog od najvećih komičara hrvatskog kazališta.

Također je veliko zadovoljstvo i to što je kabaretski izraz ove godine vrlo uspješno korišten i u stvaranju predstava za mladu publiku kojoj će na iznimno zabavan način približiti kabaretsku tradiciju, a uz to ostvariti i predstave koje će posebice zbog tog elementa kabareta biti podjednako zanimljive i odrasloj publici. Zato posebno priznanje dodjeljujemo Kazalištu PRIJATELJ iz Zagreba za predstavu Hrvatske vile i vještice autora i redatelja Hrvoja Zalara koji (i kao izvođač) tom originalnom prikazu naše narodne baštine udahnuo emocije koje osvajaju mladu publiku, dok su glumice Anja Đurinović Rakočević i Vini Jurčić vrsnim interpretacijama oslonjenim na kabaretski stil temu začinile s elementima satire i ironije koje privlače odrasle gledatelje.

Posebno priznanje zaslužio je i Gordan Marijanović za otvaranje puteva u stvaranju kabareta današnjice koje je pokazao dojmljivim tumačenjem neobičnog tinejdžera u predstavi Anton Žic baba i harmonika autora i redatelja Damira Mađarića u izvedbi Kazališta OBERON Koprivnica i Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića, Osijek.

Gordan Marijanović (Foto: PR)

Nagradu za mušku ulogu dobiva Borna Galinović koji kao jedini interpret izvanredno igra devet različitih uloga u žestokoj satiri Glumačke družine HISTRION Mala zemlja za veliko platno autora i redatelja Ivana-Gorana Viteza. Groteskno kritička slika prilika u suvremenoj hrvatskoj kinematografiji zahvaljujući njegovoj vrlo uspješnoj glumačkoj izvedbi i komunikaciji s gledateljima veliki je doprinos ostvarenju suvremenog kabareta.

Borna Galinović (Foto: PR)

Nagradu za najbolju glumicu dobiva Dajana Čuljak za ulogu komunikacijske stručnjakinje Ines u Kriznom stožeru autora Rone Žulj i Mirana Kurspahića u režiji Mirana Kurspahića i izvedbi Kazališne družine REBEL. U toj je ulozi izvanredno uvjerljivo ostvarila promjene mlade, obrazovane žene u različitim dramatičnim okolnostima koje su ugrozile današnju hrvatsku metropolu.

Dajana Čuljak u predstavu Krizni stožer (Foto: PR)

Nagradu za najbolju predstavu dobiva Kazališna družina REBEL za Krizni stožer autora Rone Žulj i Mirana Kurspahića u režiji Mirana Kurspahića, fascinantnu izvedbu koja preciznim i dramaturški u svakom detalju osmišljenim tekstom, a isto tako i efektnom režijom preciznog ritma uvlači gledatelja u kompleksnu sliku Zagreba u vremenu pandemije, potresa i sljedeće katastrofe. Taj tekst o četvero prijatelja koji se nađu zarobljeni u jednom stanu koji ide od izvanredne slike svakodnevice do drame međusobnih odnosa koji eksplodiraju pod prisilom vanjskih okolnosti omogućio je ne samo Dajani Čuljak nego i njenim sjajnim partnerima Svenu Jakiru, Domagoju Jankoviću i Iskri Jirsak ostvarenje vrhunskih glumačkih kreacija koje su jednako impresivne u prikazu svakodnevice, povremene satire postojećeg stanja (u kojoj ima i elemenata kabareta) kao i u postupnom prelasku u dojmljivu fantastiku kojanavješćuje nove prijetnje.

Krizni stožer (Foto: PR)

Za izniman doprinos oživljavanju kabareta i preko granica kazališta nagrađujemo jednog od najpopularnijih i najboljih radijskih i televizijskih voditelja i novinara Voju Šiljka. Izrazito duhovit, virtuoz u korištenju komičnih detalja Vojo Šiljak je već u prvom hrvatskom talk showu Mali noćni razgovori početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća pokazao izrazitu sklonost kabaretskom stilu vođenja razgovora, a to je bila odlika i velikog broja njegovih radijskih emisija na Radio Zagrebu i Hrvatskom radiju sve do emisije Ulicama kružim ne bih li se sreo. A i danas je gotovo svako njegovo pojavljivanje u medijima i na sceni vrhunski kabaretski nastup koji oduševljava publiku.

Vojo Šiljak (Foto: PR)

Komentari