HRVATSKA GLAZBENA SCENA DANAS doslovno je kao zakon ponude i potražnje… (VIDEO)

Facebook/Nives Celzijus

Pjevačice poput Lane Jurčević, Lidije Bačić, Maje Šuput, Nives Celzijus, Severine, Jelene Rozge i sličnih, već dugi niz godina predstavljaju hrvatsku glazbu u zemlji i inozemstvu. Pojavljuje se dosta novih mladih pjevačica koje se probijaju kroz razne talent emisije i na taj način pokušavaju doći do svojih “pet minuta slave”.

Međutim, ako se iz prvog pokušaja ne uspiju probiti svojim glasom, postoje “provjereni recepti” kako doći do svojih obožavatelja i medija. Jedan od popularnijih načina svakako je pokazivanje tijela, odnosno snimanje spotova kojima je nije cilj da se slušaju riječi pjesme, nego da se gleda u izvođača.

Odlučili smo istražiti na koji su se način pjevačice afirmirale u devedesetim godinama prošlog stoljeća i ranije.

Doris Dragović bila je jedna od najpopularnijih pjevačica krajem devedesetih i početkom dvijetisućitih godina. Hitovi poput “To”, “Neću popast ja”, “Marija Magdalena” bili su općepoznati i neki od najboljih primjera dobre hrvatske glazbe. Od golotinje ni g.

S druge strane, Danijela Martinović bila je otkriće i 1998. godine pobijedila je na nacionalnom natjecanju za pjesmu Eurovizije s pjesmom “Neka mi ne svane”. Čini nam se da je ona u to vrijeme bila pravo osvježenje u sceni, a pogađate, golotinje također nije bilo ni u tragovima.

Jedina pjevačica koja odudara od ostalih u devedesetim godinama svakako je Kasandra, čiji je hit “Nisi ti jedini na svijetu” poharao top ljestvice najslušanijih hitova u tom vremenu.

Grupe poput Bijelog dugmeta i Srebrnih krila u osamdesetim su godinama bile najpopularnije grupe na prostoru bivše Jugoslavije. Njima nisu bili potrebni nikakvi skandali da se probiju u sam vrh glazbene scene. A zašto je danas potpuno drugačija situacija?

Jer ljudi “padaju” na niske stvari. Severinu je probio općepoznati filmić na brodu, tako da su i ostale pjevačice shvatile da golotinja prodaje sve i predale su se tom receptu. Danas nije bitna kvaliteta pjesme, nego je bitan onaj tko ju izvodi.

Kako je nekada bilo:

A kakva je danas estrada:

U devedesetim godinama pjevačicama nije padalo na pamet da se na neki drugi način promoviraju, osim svojom pjesmom. Međutim, danas estrada nudi ono što publika od nje traži. Danas prolaze tekstovi pjesama koji s logikom nemaju nikakve veze. Bitno je pokazati tijelo i automatski će se pjesme te pjevačice početi slušati. Sve dok to publika od njih traži, izvođači će im isto nuditi. Tipičan primjer zakona ponude i potražnje.


Komentari