Galerija Vladimir Filakovac ima čast pozvati Vas na otvorenje izložbe ‘Grafičke vizije svjetlosti’ autorica Jane Žiljak Vujić, Vesne Uglješić, Ulle Leiner Maksan i Ane Hoić.
Izložba uključuje radove studenata s kolegija dizajna Tehničkog veleučilišta u Zagrebu. Studenti čiji radovi se izlažu: Tomislav Banoci, Igor Barčanac, Ana Beverin, Marko Bosnar, Helena Bukovac, Ivan Čiš, Antonija Čutura, Goran Gracin, Želimir Grašić, Matija Juršić, Hrvoje Kovačićek, Ivan Leko, Tomislav Ludvig, Ivan Markanović, Dario Mijić, Paula Pintarić, Nikša Pirović, Mihaela Popović, Marija Pranić, Antonio Sinković, Marijan Petar Stanić, Goran Trtinjak, Ivana Tuđen, Hrvoje Turudić.
Na izložbi ‘Grafičke vizije svjetlosti’ prikazani su radovi, kako profesora tako i studenata Tehničkog veleučilišta u Zagrebu. Glavninu izloženih predmeta čine plakati proizašli iz samostalnih radova studenata, sa zadatkom kreiranja novog ili redizajniranja već postojećeg vizualnog identiteta manjih hrvatskih gradova, što je u okviru brandiranja gradova i postizanja konkurentnosti, od nepobitne važnosti.
“U Hrvatskoj se, nažalost, na taj element često stavlja premalo pažnje, ili zbog posve banalnih razloga ili zbog toga što se uopće ne prepoznaje kao faktor koji jedan grad može uzdići na ljestvici destinacija, istaknuti njegove prednosti, osobitosti i vrijednosti te ga na koncu učiniti prepoznatljivim i poželjnim. Brandiranje gradova je, u zemlji u kojoj se glavnina ekonomskog rasta bazira na turizmu, zasigurno jedan od ključnih načina stvaranja dodane vrijednosti i privlačenja posjetitelja. Kao potvrda važnosti stvaranja modernog, kreativnog i vizualno privlačnog dizajna koji sažeto opisuje (i promovira) neki grad, može poslužiti i aktualna tema izrade vizualnog identiteta gradova koji ulaze u trku za izbor u kategoriji Europskog grada kulture.
Većina naših gradova, izuzev rijetkih iznimaka, još uvijek kao vizualni identitet koristi povijesni grb ili osrednje vizualno rješenje. Ovom izložbom, ne samo da se pokušava osvijestiti javnost o značaju stvaranja vizualnog identiteta, nego pruža i uvid u radove grafičkih dizajnera koji na kreativan i inovativan način predstavljaju i interpretiraju one vrijednosti pojedinih gradova koje ih čine posebnima. Kod svih je radova vidljivo da je glavna inspiracija i polazišna točka – baština, bilo prirodna ili kulturna, ali obrađena prema suvremenim trendovima u grafičkom dizajnu. Tradicionalna paška čipka i srednjovjekovna iločka utvrda ravnopravno su i dostojanstveno uklopljene u stilski izraz suvremenog doba. Šibenik je pak predstavljen kroz prikaz tlocrta njegovih četiriju utvrda s dizajnerskim izričajem koji svojom dijagonalnom kompozicijom i naslućenom mrežom asocira na djelo Joseph Müller-Brockmanna. Europsko selo roda Čigoč, identificirano je sasvim prirodno prikazom rode, u stiliziranoj harmoničnoj izvedbi koja nalikuje na origami.
Osim plakata, na izložbi su predstavljeni i odjevni predmeti od tkanina s InfraRed slojem. Odjeća je ovaj način poprimila obilježja svojevrsne ‘hibridne’ slike, kombinirajući elemente vidljive golim okom i one koji nam se otkrivaju tek u InfraRed spektru, dižući značenjsku slojevitost na jednu novu razinu. U vidljivom spektru prikazani su gradovi, dok je u infracrvenom području ispisan tekst koji nadopunjuje ‘površinske’ informacije.
Izložba na osebujan način objedinjuje svjetlost kao elementaran dio dizajna i percipiranja svijeta oko nas.”Iva Kostešić, dipl.pov.um.
Izložbu pogledajte 23.studenog u 19 sati – Galerija Vladimir Filakovac