KRAĐE U HOTELIMA!?: ‘U hotelu su se pravili da ne znaju engleski i rekli su da ostavljam vrijedne stvari u sefu’

commons.wikimedia.org

Ljeto je vrijeme kada želimo odahnuti i provesti slobodno vrijeme u različitim destinacijama i to često u hotelskim objektima. Međutim, nismo svjesni koje sve opasnosti vrebaju u hotelskim sobama, a za koje vjerujemo da su itekako sigurne..

Terenske nastave, godišnji odmori ili putovanja bilo koje vrste razlog su zbog čega odsjedamo u hotelima. Pritom uopće ne razmišljamo o tome koliko su hoteli zapravo nesigurni, kakvo osoblje u njima radi, pa bez problema u hotelskoj sobi ostavljamo sve vrijedne stvari koje fizički ne možemo ponijeti sa sobom. U priči donosimo iskustvo jedne studentice iz Zagreba koja je prilikom terenske nastave u Pragu ostala pokradena.

“Stigli smo u hotel, koji je bio konferencijski ostavili smo stvari u sobama i imali smo ručak u hotelu. Nakon ručka smo imali organizirani razgled Praga s vodičem. Nakon razgledavanja koje je trajalo dosta dugo, imali smo slobodno vrijeme pa je svatko iz grupe odlučio sto će raditi i svi su na kraju ostali u centru Praga. Išli smo malo po dućanima, pa na večeru u pivnicu i tek smo se oko 23:30 vratili u hotel. Cure s kojima sam ja bila u sobi su otišle u sobu, a ja sam ostala još deset minuta ispred hotela s prijateljem koji je pušio. U hotelskom liftu sa mnom je bio policajac i još sam se ja čudila što policajac radi u liftu. Kad sam došla u sobu, išla sam po laptop da idem na skype, ali sam odmah primijetila da je ruksak koji je ležao na fotelji i u kojem je bio laptop, bio zatvoren na način na koji ga ja nikad ne zatvaram. Kad sam otvorila ruksak unutra nije bilo laptopa”, ispričala je Dora iz Zagreba.

Kako ovo nije bio samo jedan slučaj krađe, naša sugovornica nam je potvrdila kako je u istom vremenu u još jednoj hotelskoj sobi istog hotela bila počinjena još jedna krađa.“U međuvremenu su na recepciju došla dva dečka s istim problemom. I njima su nestale stvari, zvali su policiju i onaj policajac je išao s njima. Dečki su bili iz Grčke, skupa su u sobi, isto su cijeli dan izbivali iz hotela i kad su se vratili vidjeli su da im fale mobiteli, novci, kamera, pa čak i brijaći aparat”.

Sitne krađe u hotelima nisu toliko strašne, no kad se dogode upravo ovakvi ili slični incidenti situacija postaje ozbiljna. S druge strane, postoje gosti koji namjerno ostavljaju svoje stvari u hotelu, a prema provedenim anketama gosti najčešće u hotelskim sobama zaboravljaju punjače za mobitele, bijele majice, donje rublje, čarape i pidžame te ključeve, a iznenađujuće često gosti zaboravljaju vjenčano prstenje. Zanimljivo je kako se čak po devedeset i pet posto zaboravljenih stvari vlasnici u hotele ne vraćaju, a od šezdeset i pet posto ispitanika barem jednom je zaboravilo neki predmet u sobi od čega češće žene.

Na neljubaznost hotelskog osoblja također mnogi gosti imaju prigovora, pa tako naša sugovornica nije ni ovdje ostala pošteđena traume: “S dečkima kojima su pokradene stvari iz hotela sam otišla od recepcije i rekla da mi je netko ukrao stvari iz zaključane sobe i iz zatvorene torbe. U hotelu su se prvo pravili da ne razumiju engleski i da ne shvaćaju što im želim reći, nakon toga sam ja ostala kriva jer nisam vrijedne stvari ostavila u sefu na recepciji, nakon čega su rekli da je stvari ukrao vjerojatno netko iz moje grupe jer oni znaju što imam”.

Svi hotelski objekti trebali bi imati detaljno razrađen sigurnosni protuprovalni sustav i vanjsku zaštitu koji štiti od potencijalnih krađa. Međutim, ovakvi slučajevi su očigledno dokaz kako mnoge stvari u hotelijerstvu ne funkcioniraju. Pitanje koje se nameće je zapravo koliko često sve službe zakažu u ovakvim slučajevima, a naša sugovornica se nadovezala “Žena koja mi je donijela popis ulazaka i izlazaka iz hotela je bila prva u hotelu koja se ispričala i rekla da joj je žao sto su mi ukrali stvari. Nakon toga sam se vratila kući i prošlo je možda mjesec dana kada sam dobila pismo iz policije (na češkom) u kojem piše da nisu našli moje stvari i da nisu našli kradljivca i da je slučaj zaključen. Iz hotela nisam nikad ništa dobila pa ni ispriku (osim od jedne zaposlenice)”.

Kako ovo nije jedini slučaj pokazuje i nedavna krađa u hotelu u Korčuli počinjena u četvrtak 2. srpnja kad je zaposlenik ušao u sobu 19-godišnje gošće hotela i otuđio 2600 kuna. Za ovakve slučajeve postavlja se pitanje tko ovdje odrađuje ili ne odrađuje svoj posao pri čemu pokradeni vrlo često ostanu nezaštićeni.